środa, 8 lipca 2015

Torbiel boczna szyi- Aktualizacja

Hej!

Tak jak obiecałam przybywam z relacją mej operacji ;) Otóż miałam ją 19.06.2015r....  W skrócie opiszę, aby nie przynudzać. 
Pewnego dnia byłam u pani laryngolog i stwierdziła, że po chorobie mam powiększonego węzła chłonnego. Ale po kilku dniach nadal był jaki był, dlatego poszłam do lekarza rodzinnego. W trybie pilnym miałam zrobione badania krwi, usg oraz tomograf.
Co najważniejsze- nie bolał mnie! Nawet nie czułam, że coś mi tam rośnie.
Wykazało prawdopodobnie, że jest to guz/torbiel boczna szyi o średnicy niespełna 4cm. Operację miałam już po ok. miesiącu w Miedziowym Centrum Zdrowia w Lubinie.
Strasznie się przestraszyłam, ale nie samej operacji tylko znieczulenia ogólnego. Miałam obawy czy się obudzę ;) Ale teraz wiedząc "z czym się to je" to stres byłby o wiele, wiele mniejszy.

W szpitalu byłam 10 dni... Ogólnie było fajnie, nie licząc bólu, który towarzyszył w obrębie szyi  ;)
Pierwsze 3 dni były najgorsze (trudności z podniesieniem się z łóżka, używając mięśni szyi... no i niewygodna pozycja do spania). Bardziej przeszkadzał mi dyskomfort niż ból, ponieważ przez pierwsze dni miałam podawane przeciwbólowce. 

Ból jaki mi towarzyszył:

- miejsce przecięcia (tak jak przecięcie ;) )
- ból przy połykaniu/jedzeniu- tak samo jak przy bólu gardła
- ból zębów- lewa strona
-  ból ucha- podobne do przewiania

Później już nawet nie brałam przeciwbólowców. Ale z dnia na dzień było coraz lepiej.

Mam mały defekt po operacji:
- brak czucia powyżej szwu oraz brak czucia od połowy ucha (mam nadzieję, że czucie będzie mi powoli wracać- ale jak stwierdzili lekarze- nie musi). Ale mam dobre myśli :) 

Oczywiście po operacji nie można myć włosów przez ileś dni- a to dla mnie duży dyskomfort, ponieważ myje je codziennie lub co drugi dzień. Dlatego warto zabrać ze sobą suchy szampon! Dzięki niemu jakoś jeszcze wyglądałam... Ale przy końcu nie wytrzymałam i z pomocą (nie mocząc rany i uszu) przemyłam włosy na tyle, aby to jakoś wyglądało).

Przed operacją obowiązkowy wypad nad wodę i mały relaks :) Jak widać owa torbiel nie jest jakoś widoczna. Nawet sama jej wcześniej nie zauważyłam...

 Gdy podnosiłam głowę do góry- można było ją zobaczyć. Jednak gdy miałam opuszczoną- nie była widoczna. Nawet w szpitalu jedna Pani się śmiała, że po co ja tam do nich przyszłam ;)
 Pierwszy dzień w szpitalu 18.06.2015. 
Sweet focia ze szpitala musi być ;) Ale stres był! ;) Mało w tym mody- ale pidżamkę kupiłam w Tesco ;) Akurat była fajna cena za ok. 45zł. Właśnie chciałam mieć legginsy! Ale w żadnym sklepie nie było takiego zestawu. Jedna sprzedawczyni nawet stwierdziła, że po co, jak jest gorąco :) Ale znalazłam i jestem bardzo zadowolona :)
 A to już po operacji... Zaszyta szyja z sączkami + słodki plaster z ludzikiem :)
 Tu już po 10 dniach. Akurat dostałam wypis do domu. Miałam czekać na ściągnięcie szwów a do tej pory mogłam paradować z "guzikami" w szyi.
 Ostatni szew miałam ściągnięty 03.07.
Myślałam, że będzie to gorzej wyglądało. Ale Pan, który mnie operował- ładnie to zszył :)
Ale przyznać muszę szczerze, że lekarze, pielęgniarki oraz inne osoby pracujące tam były bardzo miłe! Żarty ich nie opuszczały :)
 Aktualnie stosuję 3 rzeczy:
- Octenisept- do odkażania ran
- Maść "Contractubex" na blizny (koszt ok. 35zł)- tą maść przepisał mi lekarz
- Plastry "Sutricon" na blizny (koszt ok. 100zł)
Jest ich 5 (zmienia się je co 24 godziny- góra do 5 dni). Docina się je do długości blizny. Z 5 plastrów po ich dopasowaniu do mojej blizny- wyszło mi 15 :) Więc jak na 15 plastrów - 100zł to dobra cena. Ciekawa jestem jeszcze jaki będzie efekt.
Zaczęłam dzisiaj- 6 dni po zdjęciu szwów.
Może niektórzy z Was pamiętają, że miałam oparzone nogi wrzątkiem i najlepsze rezultaty widziałam po plastrach (Aqua-gel). Postanowiłam więc, że również kupię jakieś plastry i wynalazłam te! Idealne np. na blizny pooperacyjne! Jestem bardzo ciekawa jaki będzie efekt! Pisze na nich, że pomagają również na 10-letnie blizny!

A tak wygląda to dziś: 19 dni po operacji
 Z maścią "Contractubex" na blizny

 A tak wyglądają plastry "Sutricon" na blizny. Na oczyszczone, osuszone miejsce przyklejamy owy plaster. trzyma się bardzo dobrze!


Może komuś przydadzą się te informacje... Sama chciałam przeczytać jakieś od kogoś, kto sam przeszedł coś podobnego... Aby potrzymać siebie na duchu :) Pytałam się lekarza, czy ktoś umarł podczas operacji torbieli szyi ;) Ale stwierdził, że od początku jego kadencji nikt "nie kopnął w kalendarz", więc się uspokoiłam :) Musiałam się zapytać! Musiałam rozwiać swoje złe myśli :)
Podsumowując: Nie ma co się bać - trzeba działać- zanim urośnie większe!


AKTUALIZACJA: (28.02.2016r.)

Już ponad pół roku minęło od wycięcia torbieli bocznej szyi. Zobaczcie jak teraz wygląda blizna. Trudno też ją sfotografować- odzwierciedlając w pełni realny widok... Ale mam nadzieję, że udało mi się choć to zrobić w 90%. 
Co sądzę o swojej bliźnie? Nie zwracam na nią uwagi. W każdym świetle wygląda inaczej... Hmmm....
- nie smaruje jej niczym od kilku miesięcy- nie chce mi się ;) A może wyglądałaby jeszcze piękniej? :)
Mam zmarszczenia na szyi, więc ładnie wtapia się w "tło" :) 

Czy coś mnie boli? Czy czucie wróciło?
Po kilku miesiącach czucie zaczęło mi wracać... Uff! Sądzę, że już mam całkowite w opuszku/ płatku ucha. Nad linią cięcia też wróciło mi czucie... ALE- jeszcze mam lekką nadwrażliwość oraz lekkie "otępienie" jakby znieczulenie puszczało (takie są moje odczucia- aby Wam przybliżyć jak ja to odczuwam).
Nie przeszkadza mi to w życiu codziennym.
Pooglądajcie zdjęcia. Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie :)


NAJCZĘSTSZE PYTANIA:

1. Jakie powikłania wystąpiły po operacji?
Brak czucia od połowy ucha do nad linii cięcia. Lekarz widział nerw lecz musiał go przesunąć, aby go nie uszkodzić (takie dostałam informacje). Ale najwidoczniej został podrażniony. Zostałam poinformowana od 3 lekarzy, że czucie nie musi mi wrócić. Ale po ok. 2 miesiącach zaczynałam mieć mrowienie i coś tam czułam :-) Więc powoli mi wracało... W niektórych miejscach miałam lekką nadwrażliwość skóry.
Pod linią cięcia mam normalne czucie, nic mnie nie boli itp.
Nad linią cięcia: to co napisałam wyżej. Mam też nad nią lekko twarde... Czułam ciągnięcie skóry i ową nadwrażliwość. Gdy zaczęło powoli wracać mi czucie, miałam wrażenie, że ktoś mi tam grzebał :)  Ale w niczym mi to nie przeszkadzało :)
Po operacji obudziłam się z bólem tyłka! :) Bardziej bolał mnie tyłek niż cięcie na szyi! Poinformowałam o tym lekarzy. Niby pielęgniarki dały mi czopek przeciwbólowy- mam taką nadzieję! Chociaż mogli mnie o tym poinformować przed operacją. Hmm... A może i dobrze, że nie poinformowali? Bo bym ciągle o tym myślała ;-)))
Przez kilka dni po operacji bolało mnie pół gardła, pół twarzy ( jakby ktoś mi przywalił) z uchem i zęby! Bardzo podobny stan do grypy :) . Jeżeli chodzi o ucho- to ból podobny do "przewiania". Bardziej przeszkadzał mi dyskomfort, niż ból pooperacyjny. 
Ponieważ miałam trudności ze wstawaniem z łóżka ( trzeba używać mięśni szyi), mama zaopatrzyła mnie w małą poduszkę, wyprofilowaną pod szyję, która bardzo mi pomagała!! Bez niej ciężko było by mi się położyć czy wstać z łóżka! A tak gdy chciałam wstać przytrzymywałam rękami końce poduszki i się podnosiłam.

2. Czy po wycięciu torbieli wysłali próbkę na badania histopatologiczne?
Tak. Po wycięciu torbieli - została wysłana do badania histopatologicznego. Dostałam wyniki przy wypisie ze szpitala. Badanie potwierdziło, że jest to torbiel: "Torbielowaty guz, wypełniony beżowymi masami o śr. 3,5 cm".

3. Czy przed operacją miałaś robiony tomograf.
Tak, przed operacją miałam zlecone usg oraz tomograf, który był niezbędny dla lekarzy. Przed zabiegiem dwóch lekarzy oglądali wyniki z płyty i analizowali jak są zlokalizowane żyły w okół niej.
Również w dniu przyjęcia do szpitala zlecono: badania krwi (na grupę), ponieważ nie miałam oryginalnego potwierdzenia. Również wykonali tomograf klatki piersiowej i ekg.

4. Ile trwała operacja?
Operacja trwała ok. 2h.

5. Jak zagoiła się blizna?
Blizna jest prawie niewidoczna. Mam nacięcie w "zmarszczce" na szyi, więc nie rzuca się w oczy. Wszystko zależy od skóry danej osoby. U każdego proces gojenia przechodzi w innym tempie. Tak jak niektórzy mają tendencję do bliznowaceń, rozstępów itp.

6. Czy blizna jest mocno widoczna?
Uważam, że nie. Lekarz poinformował mnie przed operacją, że będzie ślad. 
Długi czas chodziłam z bandażem, plastrami itp. aby chronić ją przed słońcem. Ponieważ blizn nie można opalać. Wtedy ludzie na ulicy zwracali na mnie uwagę, bo miałam coś na szyi (+ szwy).

7. Czy plastry których używałaś pomogły?
Czy pomogły? Sama nie wiem. Ale coś kiepsko trzymały się na skórze... Po godzinie zaczynały mi odpadać... Prawdopodobnie dlatego, że szyją ciągle ruszam i się marszczyła. Dlatego na ten plaster przyklejam opatrunek z klejem dookoła lub klejący plaster, aby plaster na blizny nie odpadł. Używałam tylko: (Sutricon) oraz maść, którą zlecił mi lekarz (contractubex). Dodatkowo psikałam Octeniseptem przed nałożeniem maści czy plastrów (jego również używali w szpitalu przy codziennych zmianach opatrunków).  

8. Po jakim czasie mogłaś się umyć?

Myć to trzeba było się codziennie :-) Ale miejsce cięcia to z pewnością przez okres pobytu w szpitalu nie mogłam ( ok. 9 dni). Również dostałam zalecenie, aby też po powrocie do domu nie moczyć tego miejsca. Ale oczywiście delikatnie przemyć mogłam. Również nie mogłam brać gorących kąpieli, aby nie wystąpił krwotok.
Przez cały okres pobytu w szpitalu miałam zabronione mycie głowy (również dlatego, aby tego miejsca nie zamoczyć i nie podrażnić szamponami). Dlatego zaopatrzyłam się w suche szampony, dzięki nim moje włosy jako tako wyglądały. 
Przed operacją dostałam zalecenie prysznica. Wtedy również umyłam włosy, bo wiedziałam co mnie czeka.  Jednak pod koniec pobytu nie wytrzymałam... Ok. 8 dnia poprosiłam męża, aby pomógł mi umyć głowę. Lekarz się zgodził, chodź niechętnie- ale musiałam się starać, aby nie zamoczyć tego miejsca.

9. Ile czasu zajął powrót do zdrowia, by móc wrócić do pracy?
Po wyjściu ze szpitala- lekarz poinformował mnie, że jeszcze przez ok. 2 tygodnie nie powinnam się przemęczać (nawet zamiatać, myć podłóg itp.). Trzeba pamiętać, aby dbać o bliznę, aby się nie rozeszła i NIC NIE DŹWIGAĆ!
Ja po 3 dniach w szpitalu nie brałam już nic przeciwbólowego (kroplówek, tabletek itp.). Trochę bolało... Ale cóż... Nie chciałam się szprycować chemią przez tyle dni! Sądzę, że najlepiej zrobić sobie miesiąc urlopu :) Nawet dla odpoczynku! :) 


Należy również pamiętać, że jeżeli ktoś już ma ową torbiel to mamy tendencję do nich... Ba! Mogą nam się znowu pojawić... Taką informację dostałam od lekarza.

Buziaczki :* 

PAMIĘTAJCIE, ŻE NIE JESTEM LEKARZEM I SWOJE PRZYPADKI NALEŻY KONSULTOWAĆ ZE SPECJALISTĄ! ;) 
 Ja tylko opisałam swój przypadek...


238 komentarzy:

  1. biedulka :*
    kiedyś poparzenie, a teraz to..życzę zdrówka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Taki mój los hehe ;) Ale po oparzeniu ani śladu... Więc teraz tylko to niech się ładnie zagoi :)

      Usuń
  2. Współczuję.. życzę Ci żeby blizna szybko się goiła :*!
    http://blogujzangie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Też mam taką nadzieję :)

      Usuń
    2. Hej, mam pytanie jak wyglądały szwy? Ja mam strasznie twarde nad i pod szwami tak samo twarde jak była ta torbiel, w sensie identyczne uczucie...

      Usuń
    3. Przez dłuuuugi okres miałam twarde miejsce nad szwami... Prawie jak cement :D ;) Z biegiem czasu wszystko "miękło" .

      Usuń
  3. Faktycznie piżamka słodka ;) współczuje że musiałaś to przechodzić ale dobrze że wszystko pomyślnie się skończyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dobrze, że to tylko torbiel a nie coś gorszego :)

      Usuń
  4. Aż mi Cię żal. Tyle wycierpiałaś. Niestety choroby przychodzą nagle, niespodziewanie. Nigdy nie wiadomo co...
    Życzę Ci zdrówka. Jesteś śliczną młodą dziewczyną i wszystko co dobre przed Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda... Tyle tych chorób. Dziękuję Pani bardzo za miłe słowa! :)

      Usuń
  5. najwazniejsze, że już PO i żeby wszystko dobrze się zagoiło! zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) O tak! Teraz tylko czekać... Ale sądzę, że bardzo ładnie się zagoi i nie będzie prawie śladu :D

      Usuń
  6. Ja jeszcze nigdy nie miałam jakiejkolwiek operacji i nie dziwie sie ze miałaś obawy. To miłe z twojej strony, że podzieliłaś się z czytelnikami relacją z pobytu w szpitalu i operacji. Jak narazie blizna wyglada dobrze, życzę Ci zdrówka i szybkiego powrotu do nie posiadania blizny! :D :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Oliwia to się ciesz :) Ja też nie miałam jakiejkolwiek operacji do czasu... :P Dziękuję bardzo! :*

      Usuń
  7. Jesteś odważna! Najważniejsze, że wszystko dobrze się skończyło! Wracaj do zdrowia i oby to była Twoja ostatnia operacja ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tak! :) E tam odważna- nie było innego wyjścia ;) Dzięki :)

      Usuń
  8. Biedna. Ważne, że przeszłaś to piekło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Chociaż w szpitalu było fajnie :P

      Usuń
  9. Jeju szybkiego powrotu do zdrowia biedulko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na początek to dużo zdrówka Ci życzę! Blizna mało widoczna i niebawem nie będzie po niej śladu :-) Też się zastanawiałam nad zakupem tych plastrów na bliznę po cc, ale ostatecznie miałam jakieś żele, bo w sumie i tak jej nikt nie widzi ( poza mężem ) i jest mała tyle że zgrubiała i jeszcze dość ciemna po 9 m-cach.
    Ty to się masz z tym zdrowiem co ? ale głowa do góry i będzie dobrze :-)

    Buziaki :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! To prawda, trochę się namęczę smarowaniem, przykładaniem itp :)
      Najważniejsze, że nie przeszkadza Tobie blizna po cc a jak jeszcze jest pod bielizną to super :) A mężowi, pewnie ona w ogóle nie przeszkadza!

      Usuń
  11. Powiem szczerze, że jak patrze na zdjęcia to aż mnie przeszły ciarki. Pobyt w szpitalu praktycznie nigdy nie należy do przyjemnych. Ostatnio sama miałam tą nie lada przyjemność spędzić tydzień w szpitalu. Niby uczulenie na jeden ze składników antybiotyku ale skutki odbijają się aż do dziś. Kochana ściskam mocno i przesyłam buziaki, najważniejsze jest to, że wszystko dobrze się skończyło :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to Ty też miałaś przygodę ze szpitalem, długo jak na uczulenie. W takim razie Tobie też życzę zdrówka, aby te skutki uboczne już się zakończyły...

      Usuń
  12. ojeju współczuję Ci kochana ;/ oby wszystko skończyło się dobrze, wiem jak to jest chorować:( trzymaj się mocno tam i dużo, dużo zdrowia!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety miesiąc temu zdiagnozowaną u mnie również toriel boczną szyi, operację mam w grudniu i jestem przerażona. Boję się znieczulenie ogólnego, i powikłań operacji. Mam 26 lat :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jesteśmy w tym samym wieku. Też byłam przerażona i szukałam różnych informacji w Internecie na temat operacji... I tylko bardziej się stresowałam...
      Chyba najbardziej bałam się właśnie znieczulenia ogólnego, że się nie obudzę, niż samej operacji....
      Jeżeli masz jakieś do mnie szczegółowe pytania to zapraszam do kontaktu e-mailowego :) vogueswing@gmail.com

      Usuń
  14. hej chce Ci podziękować za wpisy. Ja mam operację za kilka dni, moja torbiel miała już ok. 7cm, ale została pomniejszona z pomocą strzykawki. Jak pisałaś najgorsza jest niepewność tak jak u Ciebie jak z narkozą. To moja 1 w życiu operacja i się jej obawiam, ale po tym co napisałaś na pewno będę spokojniejsza. Moje wyobrażenia były dużo gorsze, wiec dzięki za opisy :*
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powodzenia! Będzie dobrze! :) W razie pytań proszę pisać do mnie na e-maila! :) vogueswing@gmail.com
      Czucie w uchu mi wróciło- teraz powoli wraca nad linią cięcia :) Chociaż minęło już sporo miesięcy!!
      Aha i nadal czuję "ciągnięcie" czy nadwrażliwość okolicy... Ale wszystko pomalutku :) Blizną już się nie przejmuje i tak naprawdę zwisa mi to :)

      Usuń
  15. Tak się cieszę, że napisałaś ten post! Jestem nie cały tydzień przed operacją torbieli środkowej szyi i boję się strasznie.. Jak się dowiedziałam (a było to rok temu więc aż rok czekania na operację... idzie zgłupieć) to pierwsza moja myśl: blizna.. Jak to będzie wyglądało, że przy twarzy później znowu ten ból bo miałam już dwie operacje całkiem z innej beczki i obydwie rany strasznie bolały, źle to wspominam. Teraz myślę o bólu, jak będę przełykać, mówić i te dreny.... Bolało cię jak wyciągali?
    Dobrze, że ktoś to opisał :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Też szukałam informacji od osób, które przeszły podobną operację- ale nie mogłam nic znaleźć, więc pomyślałam, że opiszę swoją historię i trochę pocieszę ;) Jeżeli będziesz miała więcej pytań- pisz śmiało na mojego e-maila:
      vogueswing@gmail.com
      Też obawiałam się tej blizny- ale teraz się już nie przejmuję. Owszem coś widać- ale teraz inni nie zwracają na to uwagi. Dreny nie bolały.... Tylko szwy- lekko. Takie pociągnięcie ( ból podobny do wyrwania włosa z głowy). Coś tam boli ale nie jest źle ;) Bardziej bolało mnie jak zmieniali mi codziennie opatrunki- ponieważ przy okazji robili mi małą depilację jak odrywali plastry :P A co z bólem po operacji? Szczerze? Trochę bolało. Najgorsze były 3 dni... Później jest ok. Ale jak dostałam przeciwbólowca w kroplówce to było dobrze. Ból podobny do grypy: ból zębów, gardła przy połykaniu, mnie jeszcze bolało ucho- jakby mnie przewiało. Ale bardziej przeszkadzało mi to, że nie mogłam się położyć tak jak chciałam. Zazwyczaj śpię na boku, więc jedna pozycja- była strasznie niewygodna. I chyba to było najgorsze.
      Jak masz jeszcze jakieś pytania- lub chciałabyś dowiedzieć się szczegółów to pisz ;)

      Usuń
    2. Dziękuję ci pięknie za odpowiedź :) Uspokoiłaś mnie trochę :*

      Usuń
  16. Hej :) ją też mam prawdopodobnie torbiel środkową szyi :( mała, przeskakujaca kulkę na środku szyi, pod broda. Naczytalam się glupot w internecie, nie przespalam kilku nocy, ale cóż, oby to nie było coś gorszego, laryngolog twierdzi, że to torbiel, na USG też powiedzieli ,że to torbiel, teraz muszę mieć biopsję cienkoiglowa i oby potwierdziła wcześniejszą diagnozę. Ulzylo mi jak trafilam na Twoja historie, dzięki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie się naczytałam różnych głupot... raki i inne "ciekawe" twory... Będzie dobrze :)

      Usuń
  17. witaj moj maz jutro ma operacje dzis zglosil sie do szpitala a ja z nerwow wytrzymac nie moge

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko będzie dobrze... Trzymam kciuki, aby blizna była jak najmniejsza i ból też...

      Usuń
  18. operacja trwa juz prawie trzy godziny zaraz wyjde z siebie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością już jest po... Oby się wszystko dobrze goiło i wyniki były dobre!

      Usuń
  19. Witaj :) Bardzo dziękuje za post bo rzeczywiście jest mało informacji na ten temat a Ty bardzo ładnie wszystko opisałaś :) W przyszłym tygodniu mam operacji torbieli bocznej szyi ale niestety miałem stan zapalny, który leczyłem sześcioma seriami antybiotyków - powikłanie po chorobie :( Jedyne co mogę poradzić innym to wytnijcie to dziadostwo póki nie ma stanu zapalnego !

    Chciałbym Cię zapytać Angelo czy wróciło Ci już czucie po operacji ?

    Jeszcze raz dzięki za super wpis :)
    I życzę Ci aby torbiel już nie wróciła :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda... Nie ma na co czekać z tym wycięciem.... Oby nie powróciło... Chociaż lekarz oznajmił mnie, że jakieś tam szanse są... Ale jestem dobrej myśli. Wiem, tylko- abym nie dźwigała wielkich ciężarów- ponieważ lekarz powiedział, że od dźwigania też mogą się porobić. Hmm...
      Jak tam z moim czuciem?
      Powróciło :) W uchu całkowicie... A nad linią cięcia też... Tylko jeszcze skóra jest bardziej wrażliwsza na dotyk. Ale mam nadzieję, że to również minie... Chociaż już sporo czasu minęło- bo już ok. 6 miesięcy....
      Również Tobie życzę, aby blizna była jak najmniejsza i ból pooperacyjny też :)
      I oczywiście, aby również Tobie torbiel też nie wróciła! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź :) Super że czucie wróciło :) Ciekawe co ten lekarz mówił o ciężarach hehe :) co do nawrotu to jedynie może być wina lekarzy, że nie usuną całej torbieli ale na szczęście zdarza się to rzadko - w przypadku gdy wykonują biopsję i dochodzi do jej przebicia dlatego trzeba wyciąć ją w całości bez uszkadzania jej :)

      Co do mojej torbieli to moją jest chyba z 2 razy większa od tej, którą miałaś :) wiec nie liczę na małą bliznę ale jestem facetem i się jej nie boję ;)

      W piątek powinienem być po operacji postaram się dać znać jak wrażenia pooperacyjne hehe :)
      (w sumie to już nie mogę się doczekać kiedy będę po zabiegu :)

      pozdrawiam :)

      PS
      Powinnaś pomyśleć o założeniu bloga poświęconego zdrowiu ;)

      Usuń
    3. No dokładnie... Wszystko tutaj zależy od lekarzy :)
      Ja to raczej się bałam tej operacji... Ale jak Ty już nie możesz się jej doczekać to powodzenia :)

      Mój blog raczej będzie o różnościach- bo jak go sprecyzuję do działu "zdrowie"- to jeszcze będę myślami sobie choroby przywoływała- aby jakiś post napisać ;)
      Oparzenia nóg i torbiel aktualnie mi z całą pewnością wystarczą :D :)
      Pozdrawiam również!

      Usuń
    4. Ufff... nareszcie po :) jestem już dwa dni po operacji torbieli bocznej w sumie trwała ok 4,5 h ale udał się wszystko usunąć - podobno była bardzo głęboko :) Co do samej operacji to naprawdę nie ma się czego bać spotkałem dziewczynę na oddziale, która była już parę dni po operacji i czuła się świetnie :) (czytała również Twojego bloga - hehe).

      Najbardziej czekałem aż mi dren wyciągną po operacji bo mało komfortowo się z nim czułem :) ale wyciągnięcie go w ogóle nie bolało.

      Co do samego bólu po operacyjnego to jest niewielki bardziej boli gardło tak jak przy zapaleniu gardła jak pisałaś i troszkę zęby ale codziennie jest coraz lepiej :)

      Bardzo się cieszę, że mam już za sobą operację :) gdybym wybrał się wcześniej na operacje zanim doszło do stanu zapalnego operacja byłaby po porostu prostsza i krótsza :)

      Pozdrawiam wszystkich czytelników jedynego wiarygodnego źródła wiedzy o torbieli bocznej szyi - czyli Twojego bloga Angelo :)

      Jeszcze raz dziękuje, że tak ładnie wszystko opisałaś o swojej torbieli :)

      PS
      Masz całkowitą rację nie ma co przywoływać chorób :) oby na tych dwóch wpisach wszystko się skończyło ;)

      Usuń
    5. witam mam dziś operacje torbiela szyji jest bardzo duży miałam mieć 2 tygodnie temu ale przełożyli mi termin w jak duzy był twój torbiel i czy długo był noszony

      Usuń
  20. Oooo to się bardzo cieszę, że już PO :)
    O wiele dłużej trwała Twoja operacja... ale torbiel była również o wiele większa i miałeś stan zapalny. To się nie dziwię.
    Dla mnie 3 dni po operacji były niekomfortowe i męczące.
    Uuuu to szybciej Tobie wyciągnęli dren- ode mnie... Szczęściarz ;)
    To prawda ból nie jest aż taki zły :) Podobny ból towarzyszy nam przy grypie :) Dobrze jest pogadać z osobą, która przechodzi coś podobnego :)
    Przeżyliśmy! ;-) :-)
    A dla innych rada- im szybciej- tym lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj :-) A ile otrzymalas zwolnienia po tej operacji ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Nie chciałam... Mam swoją działalność, więc pracowałam w domu i nie było mi to potrzebne... A szwy itp. w niczym mi nie przeszkadzały :)

      Usuń
  22. Dzieki ;-) Pytam bo jestem ciekawa. Ide w czwartek wlasnie na operacje i umiram ze strachu. Tylko wlasnie ja pracuje i to fizycznie. Dlatego ciekawa jestem ile trwa zwolnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 tygodnie na pewno dają :) Nie umieraj ze strachu :) Też się bałam... Stach ma wielkie oczy! Przeczytaj powyżej komentarze :) Goryl też miał niedawno zabieg i nie jest tak źle :)

      Usuń
  23. A jak blizna wyglada teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W weekend uaktualnię post :) I dodam świeże zdjęcia :)

      Usuń
  24. dziekuje ci bardzo tez mam torbiel i boje sie ze zostanie duza blizna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od ręki lekarza, wielkości torbielki kochanej i tak naprawdę od naszego organizmu, bo u każdego inaczej przebiega proces gojenia.

      Usuń
  25. Dziekuje bardzo za fotki uspokoily mnie troche bardzo dobrze ci to zrobili ktos kto o twoim zabiegu nie wie w zyciu by nie zorientowal sie praktycznie nie ma sladu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzięki bardzo za wpis.Mam termin operacji dopiero za 2 m-ce nie mogę się doczekać,ponieważ Torbiel wydaje się coraz większa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia i jak najmniej bólu życzę :) Będzie dobrze!

      Usuń
    2. Dzięki bardzo.Udało się uprosić lekarza o wcześniejszy termin 13.04 16r. i sobie czekam z małą obawą,żeby nie doszło do stanu zapalnego.

      Usuń
    3. O to super! :) Oby stanu zapalnego nie było... Najważniejsze, że termin już jest... Niedługo trafisz do kręgu naznaczonych blizną na szyi :D

      Usuń
  27. Hej, od miesiąca biegam po różnych gabinetach lekarskich, okazało się że to torbiel boczna szyi. Dziś dostałam skierowanie do szpitala i jestem przerażona, po pierwsze pobytem w szpitalu, a po drugie operacją, gdyż nigdy nie przebywałam w szpitalu. Sprawdzałam szpitale i czas oczekiwania na operację. Zapisują na 2017 rok, bądź każą pojawić się osobiście w celu kwalifikacji i oceny indywidualnej. Chciałam Ci podziękować za wpis, bo sporo objaśnia i dodaje w pewnym sensie odwagi. Mam nadzieję, że nie będę musiała długo czekać na wycięcie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobytem w szpitalu nie ma się o co martwić... Nie jest tak źle. Zaopatrz się w dodatkowe jedzonko, które będziesz mogła przechować w szafce np.: sucharki, krakersy itp.- bo możesz być głodna, ponieważ w szpitalach kolacja jest bardzo wcześnie... A ja jem później, więc czasami miałam na coś ochotę :)
      Nie ma na co czekać tak długi okres na operację! Im wcześniej tym lepiej! Pojaw się osobiście i czym prędzej biegnij wyciąć to obrzydlistwo- bo im mniejsze tym lepiej ;) Powodzenia! Będzie dobrze! :) W razie pytań pisz do mnie- nawet na e-maila ;)

      Usuń
  28. Witam.Ja czekałam na usunięcie torbiel 5 miesięcy.Dzisiaj wyszłam ze szpitala. Też się bałam pobytu w szpitalu itd bo nigdy nie byłam a mam 29 lat. Mój pobyt trwał 5 dni( Jelenia Góra) bo wszystko jest ok.Za 7 dni mam się zgłosić na ściągnięcie szwów. Pomogła mi twoja stronka choć znalazłam ją dzień przed szpitalem...Tak jak pisałaś jest dyskomfort przy pewnych rzeczach ale da się wytrzymać...Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam chcialam sie dowiedzieć jak duża byla torbiel,jak długo trwała operacja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Torbiel o średnicy niespełna 4cm. Operacja trwała ok. 2 godziny.

      Usuń
  30. Dzięki.Moja torbiel w takich rozmiarach była miesiąc temu ,a teraz to ma chyba z 8cm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jeden lekarz powiedział, że ma ona 4,3 cm na 1,5 cm, zaś ten który wykonywał biopsję oznajmił, że spokojnie jej wymiary sięgają ok. 5 cm na 2 cm. Jutro jadę do szpitala w Olsztynie w celu wyznaczenia terminu pobytu w szpitalu. Wydaje mi się, że torbiel się powiększa, bo czuję że przybiera bardziej kulisty kształt.

      Usuń
    2. To czym prędzej trzeba to świństwo wyciąć :) Kurcze... Myślałam, że nie jest tak dużo osób z torbielami szyjnymi a tu proszę... Może niedługo założymy jakiś klub :)))

      Usuń
  31. He jakis wysyp Torbielek

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja za 2 tyg.mam operacje a tu przeziębienie mnie dopadlo./

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze... Ale przeziębienie przejdzie. Zdrówka życzę!

      Usuń
  33. Dzięki bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  34. mnie też czeka ta operacja, bardzo pomocny wpis, dzięki!
    mam jedno pytanie, pewnie trochę głupie, ale mocno mnie to męczy - czy do operacji musiałaś być całkiem rozebrana? bo nie ukrywam, że trochę mnie to martwi, wiem, że lekarz to lekarz, ale jednak się wstydzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Przed operacją trzeba się umyć żelem antybakteryjnym/odkażającym, który zazwyczaj widnieje w łazience. Dają Tobie piżamkę :) Spodnie + bluzę. Nie masz mieć na sobie żadnej bielizny (ani biustonosza(do dziewczyn)- ani majtek). Dodatkowo dają taki fartuch, który trzeba założyć na gołe ciało do operacji- masz pod spodem spodnie od nich. Ale i tak dadzą Tobie czopek w tyłek- srak czy siak :P Nawet nie będziesz wiedzieć kiedy- bo na nieświadomca :D Więc i tak sobie pooglądają i tak :P :P Miło!!!! :) :P :P

      Usuń
    2. Jak wcześniej pisałam też mam torbiel, wyznaczono mi termin wizyty w szpitalu na 12.06.2016, a operacja odbędzie się 13.06, więc termin szybki w porównaniu do innych szpitali. Odnośnie operacji, też się zastanawiałam jak to wygląda.

      Usuń
  35. Dzięki za dodatkowe informacje.To ja 13.04 idę do szpitala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam moja zona ma mieć 18-06-2016 operację torbiela
      jakie są obiawy przy torbielu czy jest gorączka lub ból głowy uderzenia gorąca

      Usuń
    2. Ja nie miałam żadnych objawów. Nic mnie nie bolało, nie miałam żadnej gorączki ani uderzeń gorąca. Jeżeli takie objawy występują to najprawdopodobniej mogło dojść już do zakażenia, powstania jakiegoś ropnia. Ja na szczęście tego uniknęłam.

      Usuń
  36. dziękuje za szybką odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  37. jeszcze jedno pytanko jak długo pani nosiła ten torbiel i czy się powiększał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak długo? Hmm... Szczerze? Ledwo go zauważyłam i nie wiem jak długo mi się rozwijał. Wiem, tylko, że po zauważeniu go- minął miesiąc do terminu operacji. Więc można powiedzieć, że świadoma byłam, że tam jest przez ok. miesiąc. Czy się powiększał? Z pewnością... Ale w minimalnym stopniu. Musiał się powiększyć, ponieważ jednak został zauważony :)

      Usuń
    2. Witam.
      Równierz diękuję Ci Angela za wyczerpującą infromacje w temacie.

      sylw - ja mam jajo prawie 3 lata. W ciągu pirwszego roku odessnano płyn dwukrotnie, ponieważ powiekszyło sie i lekko bolało. Torbiel boczna.
      Po odsysaniu zbagatelizowałem temat na dwa kolejne lata, bo nic się nie działo.
      I nic nie dzieje się nadal, tylko jajko jest nadal.
      Będąc u larybgologa (marzec 2016) dostałem termin 6 miesięcy
      i zrype dla czego tak długo czekałem.

      Teraz wiem iż trzeba wyciąć torbiel jak najszybciej.
      Tylko zoz się nie śpieszy i przesuwa te terminy na poźniejsze :(
      Mnie przesunięto już raz na Kopernika w Krakowie.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  38. A które szpitale polecacie na zabieg,gdzie sa najbardziej kompetentni specjalisci od torbieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia. W życiu miałam jedną torbiel i z pewnością mi ona wystarczyła. W MCZ w Lubinie miałam dobrą opiekę, więc tam mogę polecić.

      Usuń
  39. Ja mialam operacje w poniedzialek 18.04 16r jestem juz w domku 20.04.16r.wciągu 2miesiecy TORBIEL urosła do rozmiarow kurzego jaja wypelniona byla ropą,ale nic mnie nie bolało nawet nie czułam ,że ja mam na szyi.Czekam na wynik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szybko Panią wypuścili... To faktycznie torbiel duża. Życzę zdrówka!

      Usuń
    2. OO to krotko,a w jakim szpitalu pani byla,moja torbiel ma ok 8 cm i tez prawdopodobnie wypelniona ropa,pobolewa i zaczrwienila sie,zabieg w czerwcu,co stosowac aby rana i blizna szybko goila sie

      Usuń
    3. Mam pytanie czy po zabiegu mozna normalnie isc do toalety czy zakladaja cewnik

      Usuń
    4. Ja poszłam do toalety :)

      Usuń
    5. Szpital Wodzisław ŚL.Mnie akurat nie bolała,w Pani przypadku najlepiej zglosic sie do lekarza ,bo to może byc juz stan zapalny i potrzeba antybiotyk.Do toaleyy poszłam sama wieczorem,i też mogłam troche napić się wody

      Usuń
  40. Dziękuje.Tak j/w pisałaś,co dzień lepiej.Noc w miarę przespana oczywiście antybiotyk,przeciwbolowe leki.I naprawde niema czego się bać.A 29.04 do kontroli.Mam pytanie po ściągnięciu szwów kiedy zaczęłaś stosować plastry?Dzięki jeszcze raz za info.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plastry zaczęłam stosować od razu po ściągnięciu szwów :)

      Usuń
    2. Dzięki.A to dobrze.Pozdrawiam.

      Usuń
  41. ja mam torbiel większy jak kurze jajo noszę już koło roku 25-04-2016 idę do szpitala ale bardzo się boję

    OdpowiedzUsuń
  42. Proszę pozytywnie się nastawic.Bd.Wszystko Ok,Ja tak podeszłam do tego bo i tak niema innego wyjcia.Wybudzając mnie slyszałam jak mowili,ze się uśmiecham i zapytali czy mi się coś śniło?He nic śię nie śnilo.

    OdpowiedzUsuń
  43. wyczulam guzek poczatek lutego,po kosultacji z intrnistka poszłam na Usg.gdzieś po półtora tyg.Torbiel byla około 4cm ,a do operacji czyli 18.04.była już wielkości kurzego jaja.No lekarze sie dziwili ,że w takim tępie to urosło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy były inne jakieś obiawy przy tym torbielu

      Usuń
  44. Nie,wogole nie czułam,ze ją mam na szyi.

    OdpowiedzUsuń
  45. powodzenia i szybkiego powrotu do zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam! P.Angelo mam pytanie,jak długo po operacji czula takie ciągniecie czy wogole byly takie objawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Lekkie ciągnięcie może i czuć... Szczerze to do tej pory czuję czasami, że coś tam miałam, ponieważ jeszcze mam te miejsce "otępione", jakby ścierpnięte, lekko nadwrażliwe... Ale i tak dobrze, ponieważ przez długi okres nie miałam żadnego czucia w tych okolicach... Z miesiąca na miesiąc jest coraz lepiej...

      Usuń
  47. Dziękuje bardzo.A mnie niepokoi trochę nad cięciem taka twarda kulka i nie wiem czy to normalne 11 dni po zabiegu czy tam coś się zbiera/,ale jutro idę do kontroli.Jeszcze raz dzięki .Pozdrawiam .A i też mam cały podbródek jakby zmrożony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad linią cięcia miałam bardzo twarde te miejsce... Pod linią cięcia miękkie... Myślałam, że będę miała na zawsze już owe miejsce twarde jak "kamień" ale z miesiąca na miesiąc owe miejsce powoli dochodziło do normy. I teraz już nie ma różnicy.
      Zmrożony... ja to nazywam otępiały, jakby znieczulenie puszczało... Też tak miałam... Nawet do tej pory mam lekkie takie odczucie.

      Usuń
  48. Cześć, ja mam operację za 3 tygodnie. Zauważyłam zmianę w listopadzie, miałam wszystkie badania, krew, tarczyce, usg i wszyscy lekarze twierdzili że to węzeł i że zniknie. A to rosło. Teraz ma 4 cm i dopiero na onkologii mnie dobrze zdiagnozowali. Też strasznie boję się operacji i czasu po :( ale Twój wpis uspokaja. Dzięki! Pozdrawiam, Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Justyno! Będzie dobrze! Też się strasznie bałam, bo oczytałam się po internecie niestworzonych rzeczy... Operacja sama w sobie nie jest straszna, bo nic Pani nie będzie czuła. Ale wiadomo, że ta świadomość... że ktoś coś będzie nam robił uaktywnia w nas ten niepokój...

      Usuń
    2. witam
      pani ANGELO jestem juz w domu po operacji tylko mam jeszcze szwy jak zabespieczać tą ranę zeby się umyć i jak o nią zadbać

      pozdrawiam

      Usuń
    3. Najlepiej według zaleceń lekarza... Ja myłam włosy nad wanną- głową w dół, aby szampony nie podrażniały tej okolicy. Starłam się zbytnio nie moczyć do czasu ściągnięcia szwów. Główne moje zabezpieczenia to Octenispet + plastry, które osłaniały tą okolicę np.: wychodząc z domu... A później według uznania (maści itp. na blizny). Ja to robiłam już po ściągnięciu szwów.

      Usuń
  49. Witam!po kontroli dowiedziałam się,że cięcie bardzo ładnie wygląda ,a ta twarda kula nad, z czasem zejdzie bo to kilka warstw pociętych i zszytych ,więc nie mam się czym martwic).Dam znać jak bd miała wynik histop.Dziękuje Pani Angelo Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam jeszcze raz pani ANGELO jak długo bolało pani gardło i ucho po operacji

      pozdrawiam

      Usuń
    2. Witam,
      Szczerze już nie pamiętam co do dnia... Ale kilka dni mnie bolało... Dłużej bolało mnie ucho.. uczucie przewiania...

      Usuń
    3. witam pani Angelo czy długo pani miała opuchniente

      pozdrawiam

      Usuń
    4. Nie... tylko twarde...

      Usuń
  50. witam wczoraj miałam operacje torbiela trwała prawie 5 godzin bo był pozrastany juz po wszystkim uczucie bólu gardła po operacji jest ale teraz się boje o wynik jaki będzie

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Czy torbiel był w stanie zapalnym jak go pani wycinali ? Czy po szpitalu długo była Pani na zwolnieniu lekarskim ? Pytam bo mam ten problem i nie mogę się zdecydować , a chodzę z tym od 6 lat :(

      Usuń
  51. No to teraz bd tylko lepiej proszę być dobrej myśli ja też czekam na wynik.

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam. Czy torbiel był w stanie zapalnym jak go pani wycinali ? Czy po szpitalu długo była Pani na zwolnieniu lekarskim ? Pytam bo mam ten problem i nie mogę się zdecydować , a chodzę z tym od 6 lat :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak inne osoby, które wypowiadały się wyżej. Ale moja torbiel nie była w stanie zapalnym... ok. miesiąc po wykryciu miałam już zabieg. Jest możliwość zwolnienia lekarskiego, ale ja nie potrzebowałam, ponieważ pracowałam w domu przy komputerze :)

      Usuń
    2. ja nosiłam torbiel ponad rok tylko w ostatnich miesiącach przybrał na wielkości był bardzo duży ale mam już prawie tydzień po operacji

      Usuń
  53. U mnie po raz kolejny wystąpił stan zapalny i lekarz rodzinny zapisał jakiś antybiotyk. Mam szyje z lewej strony spuchniętą i nie wiem czy czekać aż antybiotyk załagodzi sprawę czy jak. No i obawiam się co dalej , bo pracuję w takich warunkach, że musiałabym mieć zwolnienie :/

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam Pani Angelo mam pytanie pierw Pani stosowala te plastry ,a potem ten żel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprzemiennie stosowałam plastry z żelem..

      Usuń
    2. witam pani Angelo czy długo pani miała twarde tą blizne po operacji

      pozdrawiam

      Usuń
    3. Tak... Kilka miesięcy... z miesiąca na miesiąc coraz bardziej miękło.

      Usuń
    4. jeszcze jedno pytanko czy czuła pani nieraz lekkie kucie i pieczenie na bliznie

      z góry dziękuje

      Usuń
    5. Tak... Czasami nawet siedziałam w spokoju a tu nagle chwilowy ból- podobny do ukucia... Może mnie nie piekło... Ale w środku chwilowe, nagłe, dziwne bóle były.

      Usuń
    6. dzięki bardzo właśnie takie objawy też mam
      POZDRAWIAM

      Usuń
  55. Dziękuje bardo.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  56. Witam dzisiaj mija miesiąc od operacji a ja nie mam jeszcze wyniku histop ,czy ktoś tak długo czekal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dostałam informację przed wypisem.... Hmmm... po ok. 7 dniach znałam wynik

      Usuń
    2. ja tez czekam juz miesiąc na wynik

      Usuń
  57. A to fajnie bo mnie to juz niepokoi,ale cierpliwie muszę czekać Dzieki za informacje

    OdpowiedzUsuń
  58. Mam miec zabieg 14 czerwca strasznie sie boje blizny bolu po zabiegu i pozniej czy beda odczuwalne zmiany w tym miejscu np.reakcje na zmiane pogody itd,a czy po wyjsciu ze szpitala mogla Pani wychodzic na dwor czy przez jakis czas trzeba byc w domu aby rany nie przeziebic itp.torbiel ok.5cm,nigdy nie mialam zadnej operacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      To też był mój pierwszy zabieg pod znieczuleniem ogólnym. Strasznie się go bałam. Ale trach ma wielkie oczy. Lepiej się tego pozbyć niż czekać aż wda się zakażenie. Moja blizna dla innych nie jest widoczna :) Ja muszę się przypatrzeć gdzie ją mam. Reakcje na zmianę pogody nie odczuwam :) Ale z pewnością czucie będzie inne niż w pozostałych częściach nieoperowanych. Po operacji bolały mnie pięty, bo byłam w jednej pozycji :) Nie wiedziałam, że dostałam czopka przeciwbólowego... Dopiero gdy si,ę obudziłam, to strasznie bolał mnie tyłek. Ktoś był niedelikatny :P Tyłek mnie bardziej bolał niż cały ten ból pooperacyjny :P Oczywiście w szpitalu dają kroplówki przeciwbólowe to w przeciągu ok. minuty ból ustępuje... Przynajmniej tak było w moim przypadku. Bół porównywalny przy grypie. Ból gardła, zębów, przewiane ucho. Ja tak miałam... Ból jak ból... nie jest straszny... Gorzej trzymanie pozycji na początku na wznak. A tak chciałam się położyć na boku a tutaj ciężko... Ale z dnia na dzień było coraz lepiej. Ja wychodziłam na dwór nawet w szpitalu.. po wyjściu też normalnie sobie chodziłam. Tylko osłaniałam opatrunkiem, aby się ludzie na gapili i żeby słońce nie dotarło.
      Odczuwa się na początku stwardnienie, nawet bardzo długo, kilka miesięcy nawet... Czasami nagłe ukucia/ jakiś dziwny nagły, przemijający ból. Ale nie jakiś mocny. Ja do tej pory mam uczucie jakby mi puszczało znieczulenie i wracało mi czucie :) Nie jest źle... :)

      Usuń
    2. WITAM
      PANI ANGELO PO JAKIM CZASIE PO ZABIEGU JEZDZIŁA PANI NA KONTROL I JAK DŁUGO

      Usuń
    3. Ja na kontroli byłam ok. tydzień po wypisie, aby zdjąć szwy. A ostatnio byłam na początku tego miesiąca (czyli po ok. roku) :)

      Usuń
  59. Dziekuje bardzo za informcje moze da sie przezyc ale strach wielki,a te nagle ukucia czesto sie zdarzaja,jest do wytrzymania czy trzeba wziac cos przeciwbolowego

    OdpowiedzUsuń
  60. Witam. Jestem dwa dni po operacji. Czekałem od listopada 2015. Stres w listopadzie i dzień przed operacją. 07.06.20016r. Wtorek przyjęcie na oddział otolaryngologi, powtórne badania, ankieta (dość szczera jeżeli chodzi o ewentualne nieprzewidziane skutki+informacja o prawach do uśmierzenia bólu ), wywiad z anestezjologiem i lekarzem przyjmującym. Po badaniach do 20.00 można jeść. Na noc tableteczka na sen. Środa na czczo - mycie - prysznic w specjalnym preparacie dezynfekującym, płukanie jamy ustnej podobnym preparatem. sprawdzenie ciśnienie (miałem bardzo wysokie ze strachu). Spodenki piżamy i skarpetki - góra zielony kubrak operacyjny i ziu na salę ogólną. Kroplówka. 10.30 spacer na salę operacyjną (na tym samym oddziale). Przymiarka łózka (drągal jestem) - miła rozmowa. wjazd na łóżku na salę - wyglądała jak kokpit statku kosmicznego z filmu "8 pasażer NOSTROMO". Może to detal ale wszyscy i wszystko jest tzw przyjaznych kolorach. Na sali pomiar ciśnienia, podpinanie urządzeń monitorujących w miłej rozmowie - naprawdę było już OK. Znana mi już pani anestezjolog podała środek uspakajający i rozluźniający. Zaczyna się odlot. Pobudka - podałem datę i imię i nazwisko. 11.30 przerzutka do wyrka na salę.Nic nie boli - może jak by osa dziabnęła. 15.00 podniosłem się - 16.00 chodziłem. Noc do kitu pomimo środków przeciwbólowych trochę bolało przy niekontrolowanym obrocie w czasie snu, ale nie jest tak źle. Rano śniadanie itd. temp 36. Konsultacja medyczna. Piątek wyjęcie drenów wewnętrznych, zmiana opatrunku. 11.15 w domu. Leżeć zmieniać samemu opatrunki, za dwa tygodnie wyniki za tydzień zdjęcie szwów. Boli gardło od rurek, szyja z dnia na dzień bardziej się uplastycznia. Nie bać się - tak pisze autorka :-) pozdrawiam Maciek

    OdpowiedzUsuń
  61. Hej ,ja mam operacje 25 lipca i mam to o wiele większe ,tak że mam asymetrie twarzy ale narazie się nie nakręcam,bo wiem co mnie czeka ,mam 25 lat i to także będzie moja pierwsza operacja ,później także zdam relacje ☺pozdrawiam Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  62. To teraz czas na moje przeżycia związane z torbielą boczną szyi. Operację miałam 13 czerwca. O godzinie 8 rano zabrano mnie na blok operacyjny, ubraną w zielone wdzianko. Tam przeszłam na łóżko, na które wjechałam na salę operacyjną, kazano i przejść na stół operacyjny. Porozmawiałam z Panią anestezjolog i nawet nie wiem kiedy zasnęłam. Obudziłam się podczas opuszczania bloku operacyjnego. Sama operacja trwała maksymalnie 2 godziny. Po 14 ubrałam się w piżamę i poruszałam po sali. Problemy były przy zmianie pozycji z leżącej na siedzącą oraz przy przełykaniu. Torbiel miała ok. 8 cm (więc urosła o 3-3,5 cm przez trzy miesiące). Zaczęła obejmować okolice za uchem i sam lekarz wykonujący operację przyznał, iż nigdy tak wielkiej torbieli nie operował. Strach ma wielkie oczy. Zostałam wypisana do domu w trzeciej dobie po operacji, mam antybiotyk, zmieniam opatrunki, a w tygodniu po operacji czeka mnie zdjęcie szwów. W przeciwieństwie do autorki bloga moje cięcie jest pionowe. Doktor uznał, że kosmetycznie wygląda to bardzo ładnie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  63. A mial ktos rurki w gardle podczas operacji,czy po tym boli gardlo i jak dlugo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno miałam, ponieważ drapało mnie w gardle i pokasływałam. Potwierdziły to Panie pielęgniarki. Najgorsze jest to drapanie ale bólu związanego z rurką nie czułam.

      Usuń
    2. Jak zasnęłam i się obudziłam to nie miałam... Ale poinformowali mnie, że lekiutki ból gardła i zębów wynika z owej rurki...

      Usuń
  64. Ciekawe czy pionowe czy poziome ciecie dluzej sie goi i czy pionowe nie bedzie bardziej widoczne,a mial ktos zabieg w Slupsku jak tam jest bo tam miec na jesieni prosze o odp

    OdpowiedzUsuń
  65. Chciałam jeszcze zapytać jak chroniłaś bliznę przed słońcem? Teraz w upalnym i słonecznym sezonie to dość uciążliwy temat, a jednak trzeba tą bliznę ukrywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smarowałam najwyższym filtrem + naklejałam plaster wodoodporny :) Bo ten się dobrze trzymał...
      Na tym poście widać najlepiej na zdjęciu 3- licząc od samego dołu) :)
      http://vogueswing.blogspot.com/2015/09/miedzyzdroje-wspomnienia.html

      Usuń
    2. pływałam też w jeziorze w takim plastrze :P :D

      Usuń
  66. Witam :)
    Miałam taką samą przygodę jak Ty. Jestem przeszło 3 miesiące po operacji,ale moja blizna jest jeszcze dość widoczna. Czucia nadal niestety nie ma :( ale widzę,że Tobie wracało po dłuższym okresie czasu. Jak to jest teraz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal odczuwam lekkie mrowienia przy dotyku (tak jakby puszczało znieczulenie) :) Nie przeszkadza mi to... Ale czucie wróciło.

      Usuń
  67. Jestem po operacji - 8 czerwiec. Rana pionowa 16 szwów. Szybko się goi, wyniki dostałem kilka dni temu sa OK. Mam ranę chronić przed słońcem do końca lata :-) Swędzi ale ładnie to schodzi. W domu mam chodzić bez plastrów, na jakiekolwiek wyjście niestety trzeba zaklejać. Nie boli, jest ok i oby tak dalej. Przy goleniu czuję miejscowy brak czucia ale to ma minąć. Nie bać się - wycinać. Dacię radę :-)

    OdpowiedzUsuń
  68. A co do rurek - są bo śpicie sobie :-) Na ból gardła chlorochinaldin najlepszy. 3 dni i po wszystkim. Sączki - miałem 2 dni wewnątrz. przy wypisie usunęli - nie bolało.

    OdpowiedzUsuń
  69. Witam serdecznie.
    Ja również miałam usuwaną torbiel boczną wraz z węzłem szyjnym. Operacja odbyła się w prywatnej klinice w Warszawie, jeszcze tego samego dnia wieczorem byłam w domu. Ból do wytrzymania przy lekach przeciwbólowych. Dzisiaj jest 4 doba po operacji a ja czuje sie juz dużo lepiej. Nie ma się czego bać, strach ma wielkie oczy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja mam termin operacji za pół roku ale już się boję:( TYm bardziej że moja torbiel jest usadowiona blisko nerwów twarzowych i istnieje ryzyko że bedzie mi opadać kącik ust.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zostałam poinformowana przed operacją o ryzyku opadania kącika ust. Jednak wszystko poszło zgodnie z planem i kącik nie opada, mam jedynie odrętwiałą delikatnie szyję w okolicach blizny. Blizna jest pionowa i po miesiącu zaczyna robić się różowa.

      Usuń
    2. to ja KASZTANKA moja operacja będzie 13 stycznia tak bardzo sie boję poszłam do spowiedzi wziełam komunię bo jestem normalnie naszykowana na najgorsze :( A potem jeszcze czekanie na wyniki badania wycinków... nie wiem jak przez to przejdę. Jak długo byliście na zwolnieniu po zabiegu?

      Usuń
    3. Juz po operacji. Nie było tak źle. Teraz czekam na wycinki.

      Usuń
    4. Nerwy na szczęście nienaruszone:)

      Usuń
  71. Hej mam pytanie czy mialas robiona biopsje jesli tk jak to wyglądało i czy bylo z gory dziękuję ci za odp

    OdpowiedzUsuń
  72. Czesc w 2013 miałam operację na torbiel boczna szyi tez w Lubinie od pewnego czasu wyczuwam znowu zmiany tzn guzek na szyji i matki i chciałabym się dowiedziec czy może mi sie to wrócić i jakie czynniki na to wpływają?

    OdpowiedzUsuń
  73. Cześć :)
    Nie jestem lekarzem. Ale lekarze informowali mnie, że jest możliwość ponownego "odrostu" jeżeli torbiel nie została całkowicie wycięta.

    OdpowiedzUsuń
  74. Jutro mam zabieg jak bede po to napisze mam nadzieje ze jakos wytrzymam pozdrawiam trzymajcie kciuki

    OdpowiedzUsuń
  75. Cześć.
    Miałam często infekcje górnych dróg oddechowych. Po którejś z kolei zauważyłam powiększony węzeł chłonny za uchem, który utrzymuje się kilka miesięcy. Ostatnio w wyniku przeziębienia urosła mi jakaś struktura na szyi pod rzuchwą w jej końcowym odcinku- poniżej ucha. W poniedziałek mam USG. Czy miałaś powiększone nieznacznie węzły chłonne przy torbieli bocznej szyi? I czy lokalizacja Twojej torbieli była podobna? pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :)
      Nie miałam powiększonych węzłów chłonnych. Na początku tak pani doktor myślała, bo wcześniej byłam przeziębiona ale to była właśnie torbiel. Tak, moja lokalizacja torbieli była podobna, tak jak widać na zdjęciach.

      Usuń
  76. Witam miałam zabieg 12 pazdziernika,trwał ok.1,5 godz,dosc duza torbiel,najpierw tabletke pozniej zastrzyk dozylny,po obudzeniu dobrze czułam się odczuwałam ból gardła i chrypkę przez ok.5 dni i miałam lekko podwyzszoną temp.37.2-37.5,innego bólu nie czułam poza tym na bieżaco dostawałam leki przeciwbólowe i antybiotyk dożylnie,dren zdjęto mi 14 pazdziernika rano,przez weekend obserwacja i 17tego w poniedziałek wyszłam do domu,przez tydzień brałam antybiotyk blizna pozioma,zaklejac tylko na wyjscie i odkazac octeniseptem,21 pazdziernika zdjecie szwow i wynik histopatologii potwierdził torbiel boczna szyi,4 listopada kontrola w poradni wszystko goi sie dobrze i szybko w miare,tylko nad linia ciecia miejsce jest ciagle twarde i tym troche sie martwie,lekarz kazał smarowac altacetem lub robic oklady z riwanolu,a dopiero jak zejdzie ten obrzęk stosować mogę plastry i maści na blizny,opiekę miałam bardzo dobrą,dziekuje Pani za tak szczegolowe informacje,ktore uspokoiy mnie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie... też miałam twarde miejsce nad linią cięcia (prawie jak "beton" przez bardzo, bardzo długi czas. Wszystko powolutku ustępowało, ale mijały miesiące... :)

      Usuń
  77. Hej, co prawda nie mam torbieli tylko guz schwannoma, ale dokładnie w tym samym miejscu co Ty miałaś :) operacja czeka mnie za 2 msc, wielkie dzięki, że tak wszystko dokładnie opisałaś. zwłaszcza martwię się tym znieczuleniem, rozbieraniem itd. chociaż przecież już poród mam za sobą, ale mimo wszysto... mam nadzieję, że wszystko pójdzie tak sprawnie jak u Ciebie i innych osób, które tu się wypowiadały. Marte

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :)
      Będzie dobrze! Też się martwiłam znieczuleniem, rozebraniem itp. :) Może nawet dobrze, że nie powiedzieli mi, że będą mi podawali czopka w tyłek przeciwbólowego, bo bym się jeszcze bardziej stresowała :) Ale wszyscy jesteśmy ludźmi.... A lekarze chyba widzieli już wszystko :)

      Usuń
    2. Nie martw sie Marte ja miałam znieczulenie ogólne dożylne w rękę i nic nie bolało i byłam ubrana podczas zabiegu tylko w szpitalne jednorazowe ubrania takze spokojnie bedzie ok pozdrawiam tez bałam się bardzo,jak poród przeszłaś to to będzie bezbolesny drobiazg ja nie miałam innego bólu prócz gardła po rurce intubacyjnej przez 5 dni przy połykaniu ale i na to dawali przeciwbólowe to nic nie czułam pozdrawiam

      Usuń
  78. Witam. Na 19.01.2017 ustalony mam termin operacji wycięcia torbieli bocznej szyi. Lekarz nie mówił mi o szczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B. Czy ktoś z Was musiał się szczepić czy operowani byliście bez szczepienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam kiedyś bodajże to obowiązkowe szczepienie... Nawet chyba się mnie nie pytali...

      Usuń
  79. Przed operacją torbieli, którą miałam w lipcu dopytywałam o szczepienie w ośrodku zdrowia, gdyż szpital nie miał takowych wymagań. Dowiedziałam się, że roczniki od 1988 (chyba) były obowiązkowo szczepione przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B, a szczepienie to jest ważne przez resztę życia. Radziłabym podejść do placówki, w której w okresie szkolnym dokonywane były szczepienia i dopytać.

    OdpowiedzUsuń
  80. Witam, z "zazdrością" patrzę na bliznę pooperacyjną. Jestem przed operacja guza cieśni i tarczycy i życzyłabym sobie, aby zostać tylko z taką pamiątką. Boje się, że blizna na środku szyi będzie pierwszą rzeczą, którą ludzie będą u mnie widzieć. Chyba tym jestem najbardziej załamana...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że wszystko dobrze się zagoi... Wszystko zależy od organizmu... Ale nie ma się czym martwić mamy takie czasy, że nawet jak blizna powstanie są różne metody ich zwalczania :)

      Usuń
  81. Cześć, mam przewidzianą operację usunięcia torbieli na 25 stycznia.
    Chciałem zapytać jak długo po zabiegu musiałaś leżeć w domu? Może jestem dziwny, ale bardziej od operacji przejmuje się tym jak szybko będę mógł wrócić do pracy :P (własna firma, te sprawy, szkoda czasu na leżenie!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. 10 dni trzymali mnie w szpitalu. A dostałam zalecenia od lekarza, aby ok. miesiąca się nie przemęczać. Leżeć to nie leżałam :) Też miałam własną firmę i robiłam swoje na spokojnie w domciu. Miałam zakaz sprzątania, dźwigania itp. Aby szwy ładnie się zagoiły.

      Usuń
  82. 16 stycznia usuwają mi torbiel... boję się że nie wybudze sie z narkozy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się bałam! :) Tego najbardziej! Ale spokojnie!! Wybudzisz się... Mój lekarz powiedział, że w jego kadencji pracy (w tym szpitalu) wszyscy się wybudzili ;)

      Usuń
    2. JUŻ JESTEM PO!!! 12 dni leżałam w szpitalu. Zostało trochę opuchlizny ale z dnia na dzień coraz lepiej to wygląda:) Rana nie bolała, strach ma wielkie oczy.

      Usuń
  83. Witam,
    W poniedziałek mam zgłosić się na operacje torbieli bocznej szyi. Bardzo mi pomógł Twój wpis. Dzięki niemu jestem chyba przygotowana ��
    Mam pytanie jak długo stosowałaś plastry na bliznę ?
    Pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż zużyłam całe opakowanie tych plastrów... Trochę miałam z nimi problem, bo raz się trzymały a raz nie... i musiałam krawędzie dodatkowo przyczepiać plastrem, aby lepiej się trzymał. A później z lenistwa przestałam już o bliznę dbać... Nie przeszkadza mi ona... Będzie dobrze! :)

      Usuń
  84. WItam,

    Za miesiąc mam operację torbiel mam w tym samym miejscu co Ty , boje sie tego znieczulenia, jak wyglada moment przed tym znieczuleniem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wyglądało to tak: Z rana przynieśli mi szpitalną "pidżamkę", którą miałam założyć po prysznicu (umyć się ich żelem odkażającym). Później dali mi taki a'la syropek, który mi "ogłupiać"... Chociaż na mnie w ogóle nie działał. Następnie przewieźli mnie na łóżku z pokoju na salę operacyjną. Sobie tam rozmawiali przy mnie itp... Na koniec nałożyli mi maskę, abym oddychała a później nic nie pamiętam.

      Usuń
  85. Super, że opisałaś swoją historię ☺ Ja jutro idę do szpitala umówić się na operację. Mam nadzieję że termin zabiegu będzie szybko. Jestem po USG i TK - torbiel około 4 cm średnicy. Zobaczymy ��

    OdpowiedzUsuń
  86. Właśnie czekam na operację która ma zacząć się o 8. O istnieniu swojej torbieli się dowiedziałam się dopiero gdy pojawił się stan zapalny i urosła do średnicy 4cm. Najpierw musiałam wyleczyć stan zapalny antybiotykami i w taki sposób musiałam przeleżeć kilka dni w szpitalu pod kroplówką a następnie dostałam skierowanie na operację wycięcia za pół roku (czyli dzisiaj). Gdy stan zapalny minął torbiel wróciła do swojego pierwotnego rozmiaru i aktualnie ma średnicę ok 1cm. Dostałam informacje że do domu prawdopodobnie będę mogła wrócić już jutro. Troszeczkę się boję szczególnie dlatego że mam 19 lat i nigdy wcześniej nie miałam robionej żadnej operacji.. Heh zawsze jakieś doświadczenie. Czytając inne komentarze o tym że wasze torbiele się rozrosły, przestaję żałować że się zgodziłam na operacje. Lekarz powiedział mi że jest to wada wrodzona/rozwojowa a torbiel jest pozostałością po skrzelach. Dziękuję za ten wpis, bardzo pomógł dodając odwagi i zarysowując jak wygląda taki zabieg.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem juz po i tak wygląda mój opatrunek http://www.imagehosting.cz/?v=wp2017xtx.jpg Wygląda na to że znacznie mniej mnie pocięli niż ciebie i nie mam drenów. Może jeszcze dzisiaj uda mi się wyjść. Boli bardzo minimalnie, ale dostałam dużo leków przeciwbólowych. Cała operacja trwała 2 godziny plus dodatkowa godzina na wybudzenie się z narkozy.

      Usuń
    2. Wszystko w zależności jak Twoja torbiel była zlokalizowana... U Ciebie świetnie to wygląda! Ciekawe jak wygląda blizna... Daj później znać jak się goi :)

      Usuń
  87. Po ilu dniach po operacji mozna wrocic np do pracy ? kilka dni czy kilka tyg ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dostałam informację za przez miesiąc mam się nie przemęczać czyli nie nosić ciężkich rzeczy, sprzątać w mieszkaniu ;) :P Zależy jaka praca...

      Usuń
  88. Ja mam torbiel niedużą - 10ml (na początku też myśleli, że to węzeł - były badania krwi, białko CRP i dopiero USG wykazało torbiel), ale raczej myślę o jej odsyśnięciu niż operowaniu. Chyba, żeby wracała to dopiero wtedy.

    Sądziłem, żepo operacji wychodzi się do domu tego samego dnia, maks następnego i tydzień L4.

    Kamil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i ktoś szybciej wychodzi... Ja siedziałam tyle ile mi kazali w owym szpitalu :)
      Lepiej wyciąć i po kłopocie.

      Usuń
  89. Hej miałam napisać wcześniej, ale miałam z lekka zakretów z tą operacja.W koncu zamiast w lipcu miałam ja pod koniec września.Nie jest tak zle, ja w szpitalu byłam 5 dni, rana jest ładnie zszyta w zmarszce na szyi.Niestety tak jak mówią osoby powyżej - nie mam normalnego czucia od połowy podbródka.ale nie ma tego złego:)Duzo mnie nerwów to kosztowało i miałam przed operacją straszne bóle tego torbiela.Chodziłam z nim w sumie pół roku(nie z mojej winy)Już o nim zapominam, niestety teraz kolano się przyplątało
    ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama dalej nie mam "normalnego" czucia, a minął już ponad rok! Ale mi to nie przeszkadza...
      Zdrówka z kolanem!

      Usuń
  90. Hej, mam pytanie. Mialam tez podobna operacje, moj guzek ulokowal sie tak pod zuchwa z boku, ze wypchal slinianke i przy badaniu szyi wyczuwalo sie wlasnie slinianke, nie guzek. Okazalo sie, ze to nie torbiel tylko tkanka laczna z nablonkiem przypominajacym maziowke, w sumie nie zaliczane do zadnej kategorii torbieli, ale na szczescie nic rakowego. Takiego potworka mialam w sobie. Operacje mialam w grudniu 2016, do teraz mam nieco powiekszone wezly chlonne pod zuchwa i na karku . Mam pytanie, czy Ty, czy ktos z tych co tu pisza, po operacji rowniez mialas/mieliscie powiekszone wezly, jesli tak, to jak dlugo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałam powiększonych węzłów chłonnych po operacji...

      Usuń
  91. witam to ja co mialam operacje 18.04 2016 wszystko szybko sie wygoilo blizna niewidoczna.Ale wynik okazal.ze zamiast torbieli przezut rak z migdalka .juz jestem po radio i chemioterapii.Czuje sie dobrze jak po takich przejsciach.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że już po wszystkim! Zdrówka życzę!!

      Usuń