sobota, 22 kwietnia 2017

Nanaf Organic. BAWEŁNA ORGANICZNA. Czy warto się w to "pakować" ?


Przed ciążą, aż tak wielkiej uwagi nie przykładałam do składu materiałów w ubraniach, które noszę/nosiłam. Miałam wyglądać przyzwoicie i dobrze się w nich czuć. To był mój PRIORYTET. 
Jakiś czas temu postanowiłam kupić kilka par "lepszych" składowo skarpet :-) Taki miałam kaprys. Po przetestowaniu ich na stopach, widzę ogromną różnicę od tych tańszych, obrzydliwych, z lekko śliskiego, nieprzepuszczalnego materiału skarpetek, które walają mi się po szafie! Od tego momentu mój światopogląd zmienił się o 360 stopni.

Jeżeli ja zauważyłam ogromną różnicę, to dlaczego moje dziecko ma się męczyć np. w poliestrze? O nie! 

Pomyślicie sobie... Szkoda tyle KASY! Przecież i tak dziecko szybko rośnie, więc po co "przepłacać". A zdziwię Was! Ubranka z organicznej bawełny nie są wcale takie drogie! Ba! Są czasami nawet tańsze od znanych nam sieciówek (np.: ZARA, SMYK itp.). 
Sami zobaczcie:
Jeszcze można trafić na fajne wyprzedaże, które teraz również trwają na ich stronie. Sami powiedzcie... Czy to dużo za:
- buciki za 9,99zł? (KLIK)
- niedrapki 5,99zł? (KLIK)
- body z muszką dla małego eleganta za 34,99zł?  (KLIK)

Ufff... W dodatku jest to produkt POLSKI (projekt jak i wykonanie)! Dodatkowo posiadają certyfikat GOTS. Co to takiego? Proszę... Poczytajcie sobie (TUTAJ). 
W skrócie: 
- jakość
- dbałość o ludzkie zdrowie
- przyjazne dla środowiska

Na stronie NANAF ORGANIC przeczytamy:
 "*Certyfikat GOTS jest potwierdzeniem, że cały proces produkcji odbywa się przy zachowaniu najwyższych kryteriów środowiskowych i społecznych."

Ja postanowiłam wypróbować właśnie ubranka z organicznej bawełny
Co w niej takiego "MAGICZNEGO"? 
Po pierwsze: musi spełniać ściśle określone normy np.: 
- nie stosowanie pestycydów/ sztucznych nawozów/ chemicznych środków do uprawy roślin (w związku z tym jest przyjazna dla człowieka, środowiska, włókna są mocniejsze i wytrzymalsze)
- plony zbiera się ręcznie (tak samo wygląda odchwaszczanie)
- zapewniają komfort, przewiewność

Zastanawialiście się dlaczego niektóre koszulki bawełniane czy inne cuda, szybciej się rozciągają? A po kilku praniach wyglądają jak stare szmaty?
Otóż takie tkaniny poddawane są różnych obróbkom chemicznym, plony uprawne są zanieczyszczone, dlatego przed produkcją odzieży muszą zostać intensywnie oczyszczone (również chemią). Aby tego było mało odzież jest barwiona chemicznie oraz poddawana środkom, dzięki którym ubrania nie gniotą się i pięknie wyglądają na sklepowych półkach.

Bawełna organiczna, jeżeli już jest barwiona, to tylko naturalnymi barwnikami.

Następny atut to taki, że bawełna organiczna wolniej się zużywa. Dam Wam znać za kilka miesięcy (jak mój synuś wyrośnie z danego rozmiaru) w jakim pozostały stanie.

Ubranka z bawełny organicznej polecane są dla dzieci, które mają skłonność do podrażnień, alergii (i inne problemy skórne).

Źródło:  http://dzidziusiowo.pl/dziecko/eko-rodzice/666-bawelna-organiczna
Na mojego, ukochanego synka czeka:
- czapeczko-chusteczka  
- body z długim rękawem
- body z krótkim rękawem
- body bez rękawów
- spodnie
Jest to mini wyprawka na przywitanie po narodzinach Leosia :-) 
UWIELBIAM takie kolory! Wszystko delikatne, subtelne i niebarwione jakimiś paskudztwami!

Oczywiście, aby nie skłamać: mam zakupione również kolorowe ubranka z innych sklepów (bawełna /bawełna organiczna). Przy wyborze kieruję się GŁÓWNIE składem materiału! Teraz mam większą świadomość.

Jednak bawełna organiczna jest ponad wszystko nad bawełną konwencjonalną! BEZ DWÓCH ZDAŃ!



Czy warto się w to "pakować"? 
Uważam, że warto! Dla mnie nic nie jest ważniejsze, niż komfort czy zdrowie mojego dziecka. 

poniedziałek, 17 kwietnia 2017

II KONKURS Canpol Babies

Cześć Kochani!
Zapraszam WSZYSTKICH  razem z firmą Canpol Babies do wzięcia udziału w KONKURSIE!

CO MOŻECIE WYGRAĆ?
Zestaw pielęgnacyjny: 
Okrycie kąpielowe z kapturkiem + aspirator do noska Canpol Babies. 
Więcej informacji na temat nagród:
1. Aspirator do nosa (KLIK)
2. Okrycie kąpielowe z kapturkiem (KLIK)

JAK WYGRAĆ? 
Temat pracy:  Wymyśl krótkie, wpadające w ucho HASŁO REKLAMOWE dotyczące nakrycia kąpielowego oraz aspiratora do noska Canpol Babies.
(Bądź kreatywny! Wszystkie techniki dozwolone! Może to być wykonany plakat, nagrany spot reklamowy czy po prostu napisane hasło reklamowe).

Wasze prace- zamieszczajcie tutaj w komentarzach pod tym postem lub na Fanpage VogueSwing
http://canpolbabies.com/pl/blogosferaUwaga! Osoby, które biorą udział w konkursie na blogu: pracę/zdjęcia/film itp. również możecie przesyłać na e-maila: vogueswing@gmail.com - zostaną one udostępnione w tym poście konkursowym!

Dodatkowo dla chętnych (nie wpływa to na wyniki konkursu). Zrobisz mi wielką przyjemność, jeżeli: udostępnisz konkursowe zdjęcie, polubisz je i zaproś znajomych do wspólnej zabawy na Faceooku! :)



REGULAMIN:
1. Organizatorem konkursu jest blog: VogueSwing . Sponsorem nagrody jest firma: Canpol Babies.
2. Nagrodą w konkursie jest zestaw: nakrycie kąpielowe + aspirator do noska Canpol Babies.
3. Konkurs trwa od 17.04.2017 do 27.04.2017 (zgłoszenia przyjmowane są do godziny 23:59).
4. Wyniki konkursu zostaną opublikowane na blogu oraz na Fanpage VogueSwing w ciągu 3 dni od jego zakończenia. Po ogłoszeniu wyników wytypowana osoba zobligowana jest do przesłania danych adresowych w przeciągu 3 dni od ogłoszenia wyników. W przypadku nie przesłania danych adresowych w wyżej wymienionym terminie, typowany jest kolejny zwycięzca na tych samych zasadach.
5. Temat konkursu: Wymyśl krótkie, wpadające w ucho HASŁO REKLAMOWE dotyczące nakrycia kąpielowego oraz aspiratora do noska Canpol Babies.
6. Wygrywają dwie osoby. Pracę wybiera komisja w składzie dwuosobowym: ja (VogueSwing) i mój mąż- narada rodzinna :-)
7. Prace konkursowe można zamieszczać na:
 *blogu w komentarzach: 
Jeżeli jest to praca artystyczna np.: zdjęcie- proszę o przesłanie jej na e-maila: vogueswing@gmail.com (prace z e-maila zostaną udostępnione publicznie w tym poście)
oraz na 
*Fanpage pod zdjęciem konkursowym:
8. Nagroda wysyłana jest tylko na terenie Polski bezpośrednio od Producenta marki Canpol Babies. Wszelki kontakt proszę kierować do Organizatora konkursu: (VogueSwing) vogueswing@gmail.com
9. Serwis Facebook zwolniony jest z pełnej odpowiedzialności co do przebiegu konkursu. Promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana.
10. Udział w konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
11. Dane oraz informacje dostarczone przez Uczestników konkursu będą wykorzystane na potrzeby konkursu (m.in. ogłoszenie wyników, dostarczenie nagrody).
12. Konkurs nie jest loterią promocyjną w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt. 9 Ustawy o grach i zakładach wzajemnych z dnia 29.07.1992 r. (Dz. U. z 2004r., Nr 4, poz. 27, z późn. zm.) i nie podlega regułom zawartym w ww. ustawie, rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
13. Z konkursu wyłączone są osoby spokrewnione z organizatorem konkursu (członkowie rodziny). 

piątek, 14 kwietnia 2017

Off shoulder white dress


ENG:
It's getting warmer, so I made you a short wishlist off shoulder white dresses (CLICK), which began to regain already last season. I already have one I have :-) And you?
 
PL:
Robi się coraz cieplej, więc zrobiłam dla Was krótką listę białych sukienek z odkrytymi ramionami (KLIK), które zaczęły królować już w poprzednim sezonie. Ja już jedną w szafie mam :-) A Wy?


 ENG: And here I did a sample collage with a white dress in the main role.
PL: A tutaj zrobiłam kolaż z białą sukienką w głównej roli. 

1.DRESS/ Sukienka (CLICK/KLIK)     2.COAT/ Płaszcz (CLICK/KLIK)     3.SUNGLASSES/ Okulary (CLICK/KLIK)     4.BOOTS / Buty (CLICK/KLIK)

ENG:
I wanted to show you two dresses that I think are worth the attention :-) Have you ever been in the eye?

PL: Chciałam Wam jeszcze pokazać dwie sukienki, które uważam, że są warte uwagi :-) Wpadła Wam jakaś w oko? 

1. DRESS Blue-White/  Niebiesko-biała sukienka (CLICK/KLIK)       
2.
Dress Floral / Biała sukienka z rozporkiem (CLICK/KLIK)

ENG:
 All things come that ZAFUL shop. Do you know this shop? We live in the Internet world now that shopping in foreign websites is a simple matter :-)

PL: Wszystkie rzeczy pochodzą, że sklepu ZAFUL. Znacie ten sklep? Żyjemy w świecie Internetu,  teraz zakupy w zagranicznych stronach to prosta sprawa :-)

środa, 12 kwietnia 2017

Sukienka hiszpanka


Witaj Nieznajoma ;-) 

Ciekawe czy ktoś zauważył, że na zdjęciach nie jestem JA :-) A dlaczego?
Post dedukuję znajomej, która ma fit figurę i zmieściła się w tą oto sukienkę "hiszpankę".  Ja grubaska mogę tylko patrzeć i podziwiać. Ale jakby zszyć 2 ze sobą, to i ja bym w nią się wcisnęła :-)) Podczas zamawiania byłam dobrej myśli... Ale ja i XS? To nie był dobry pomysł.

Co możemy powiedzieć na temat sukienki? 
100% bawełna
Jeżeli ktoś dobrze czuje się w mini i lubi styl hiszpański (falbany, kokardy), to sukienka może być właśnie dla Ciebie. Nadaje się raczej dla niższych osób, ponieważ jest krótka.

Sukienka została zamówiona w rozmiarze XS. I jest to typowa XS. Osoba która nosi rozmiar S, raczej ledwo się w nią zmieści (wszystko zależy od szerokości bioder, bo tutaj tkwi sekret). Dlatego zwracajcie uwagę na rozmiary, gdy się na nią zdecydujecie.

Jeżeli chcecie zobaczyć cenę, inne rozmiary z dokładnymi wymiarami to zapraszam do sklepu:
KLIK- TUTAJ

Sukienka musi trafić w czyjś gust... Przecież nie wszyscy uwielbiamy kokardki czy falbanki :-) 
A Wy co myślicie? 

Buziaki :* Miłego!

niedziela, 9 kwietnia 2017

Ekologiczne pieluszki Bambo Nature


Czy używaliście tych pieluszek dla swojej pociechy: BAMBOO Nature?
Bardzo jestem ciekawa opinii na ich temat :-)

Czy sprawdziły się u mnie? Dam znać jak mały Leoś zawita niedługo po drugiej stronie brzucha.
Pieluszki można zakupić poprzez stronę Internetową EKOLOGICZNYSTART.PL

Chciałabym, abyśmy wspólnie odpowiedzieli na pytania (z pewnością pomogą one w wyborze pieluszek przyszłym rodzicom). Ja również na nie odpowiem, ale kiedy synuś będzie na świecie.:

1)      Czy materiał pieluszki jest delikatniejszy porównując z innymi pieluszkami?
2)      Czy pieluszki Bambo Nature są cieńsze oraz wygodniejsze od innych ?
3)      Czy są osoby, które je używały i poleciłyby je znajomym? 

Na pierwszy rzut oka mają uroczą aplikację w misie. Są miękkie... Ale jeszcze nie mam porównania z innymi firmami.
Piszą, że:
- posiadają wkład z pulpy drzewnej, czyli masa celulozowa - wybielana wodą utlenioną
- materiał chłonny oparty jest na skrobi ziemniaczanej
- chronią przed odparzeniami pieluszkowymi
- chronią przed przegrzaniem jąder u chłopców- jak to zdarza się przy użytkowaniu foliowych pieluszek
- nadają się dla maluszków z Atopowym Zapaleniem Skóry (AZS)
-  mają wysoki stopień biodegradowalności
- posiadają certyfikat Nordic Ecolabel oraz certyfikat Rady ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej FSC


 Komentujcie! Jestem ciekawa Waszych opinii! A w "kupie" siła :-)

sobota, 1 kwietnia 2017

DANIO NA WYNOS - RECENZJA

Co myślę na temat serka homogenizowanego o smaku waniliowym DANONE - DANIO na wynos?

https://www.trnd.com/pl/Miałam przyjemność z mężem testować 10 opakowań tego serka, dzięki platformie trnd

W sklepie został smak waniliowy, więc nie miałam wyboru. Dostępny jest jeszcze smak truskawkowy.  

SKŁAD:
twaróg odtłuszczony z mleka, śmietanka, woda, cukier (MINUS) , skrobia modyfikowana, syrop glukozowo-fruktozowy (MINUS), naturalny aromat waniliowy z innymi naturalnymi aromatami (PLUS: szkoda, że nie wymienili jakimi) , żelatyna.
MASA: 140g

SPOŻYWAMY GO DO 6 GODZIN PO WYJĘCIU Z LODÓWKI! 


Ogólnie fajny pomysł co do opakowania. Jest to szybka przekąska, którą możemy zabrać ze sobą w podróż, na spacer, przed telewizor, zawsze kiedy złapie nas ten pierwszy mały Głodek. 
Na większy- to jak dla mnie za małe opakowanie ;-) 

Plusem jest to, że nie potrzebujemy łyżki, jak w zwykłym serku/jogurcie. Ma zakrętkę, więc możemy zawsze go schować i dokończyć później.

Czy wygrałam walkę z Głodem? :-) 
Z malutkim tak :) Ale to jest bardziej zaspokojenie tego pierwszego małego głodu, ponieważ po pół godziny musiałabym zjeść coś porządnego! 

SMAK?
Serek jak serek homogenizowany. Mi smakował.
PLUS za to, że ma naturalne aromaty.


CZY PODAŁABYM GO MOJEMU DZIECKU?
Raczej- NIE.  Dlaczego?
Ponieważ ma w składzie cukier, a do tego syrop glukozowo-fruktozowy! Za DUŻO tych "słodkości".
Sama unikam syropu glukozowo-fruktozowego w artykułach spożywczych! Za to duży MINUS! Abym podała go dziecku, to musiałaby być wyjątkowa/ pilna potrzeba. 

A w tych czasach jest za dużo naszpikowanych produktów spożywczych cukrem i jego pochodnymi! Coraz częściej spotykam otyłe dzieci! To jest przykre... A winni są rodzice (z przykrością muszę to stwierdzić).

Dla osoby dorosłej- OK.  Ale w sytuacjach awaryjnych! Ponieważ my (zazwyczaj) jako osoby dorosłe potrafimy kontrolować to co jemy.


CIEKAWOSTKI o wanilii
(jakie dowiedziałam się z przewodnika)

1. Zawdzięczamy ją Aztekom, oni pierwsi zaczęli dodawać ją do jedzenia.

2. Kwiat wanilii żyje TYLKO 1 dzień!

3. Wanilia- najdroższa obok szafranu przyprawa na świecie.


A WY jedliście DANIO NA WYNOS? Jakie macie opinie na jego temat?

środa, 29 marca 2017

WIOSENNY BŁĘKIT

Pierwszy raz w tym roku założyłam spódniczkę! Drugim sukcesem jest to, że się w nią zmieściłam :-) Jest tak miękka i elastyczna, że nawet w 7 miesiącu mogę w niej śmiało chodzić. Baa! Spróbuję zmieścić się w nią 8 i 9 miesiącu :-) 
Chodzą mity, że w ciąży wygląda się pięknie, cera się wygładza itp. Bzdura! Ja wyglądam coraz gorzej. Moje blizny na twarzy jak i zmarszczki są bardziej widoczne (dobrze, że ich nie zobaczycie)! Nie mówiąc już o przybyciu kilogramów czy cellulitu! Czytałam głupoty, że mając dziewczynkę tak się dzieje... Ehe... To ja chyba będę miała najpiękniejszego mistera świata! 

Co mam na sobie?
bluzka /blouse/ - (CENA TUTAJ) - Ja zamówiłam rozmiar "S"
ramoneska /jacket/ - SHEIN (wyprzedana :-( , ale mają też inne w swoim asortymencie)
spódnica /skirt/- Select
balerinki /shoes/- Sinsay
(Żałuje, że nie kupiłam sobie 2 par (chociaż mąż mówił "KUP 2 PARY"). Są mega wygodne, ale już zużyte :-)  
naszyjnik /nacklace/ - AVON 

Jeżeli ktoś lubi bluzki z bufiastymi rękawami na dole (czytaj przy nadgarstkach) to właśnie oto ją macie!  Podoba mi się, że ma taki pół-golfik, minus za materiał... ponieważ nie jest wysokiej jakości ( lekko śliski: 75% poliester, 20% bawełna, 5% spanedx. Oczywiście wszystko zależy od tego czy ktoś zwraca na to uwagę). Do tego założyłam moją ulubioną ramoneskę, która już ma kilka lat a wygląda dalej jak nówka! Super jakość!






Co mam na sobie?
bluzka /blouse/ - (CENA TUTAJ) - Ja zamówiłam rozmiar "S"
ramoneska /jacket/ - SHEIN (wyprzedana :-( , ale mają też inne w swoim asortymencie)
spódnica /skirt/- Select
balerinki /shoes/- Sinsay
(Żałuje, że nie kupiłam sobie 2 par (chociaż mąż mówił "KUP 2 PARY"). Są mega wygodne, ale już zużyte :-)  
naszyjnik /nacklace/ - AVON 

poniedziałek, 27 marca 2017

WIOSNA, ACH TO TY :-)

Na dworze coraz cieplej :-) Zaczynają kwitnąć pierwsze kwiatki. Zimowej kurtki nie schowałam, bo jestem zmarzluch i sądzę, że jeszcze mi się przyda :) Z pewnością!
Jeszcze ok.  2 miesiące i Leoś będzie z nami :-) Fotelik samochodowy z bazą zakupiony... Jeszcze wózek i będzie komplet. Polecacie jakieś wózki? A których lepiej unikać? ;) Zastanawiam się nad zakupem Anex Sport 2w1. Hmm...   

Szczerze? Ledwo co się zmieściłam w te spodnie, chociaż są nawet elastyczne. Już brzuch na to nie pozwala, chociaż i tak bluzka go dobrze ukrywa ;) Lustrzyca zawitała :-))

Co mam na sobie?
spodnie /jeans/ - SHEIN (TUTAJ CENA)
Ja zamówiłam rozmiar S. Ale jak sami widzicie, pasuje na M. No chyba, że to mają być boyfriendy, bo one raczej nie będą obcisłe na samym dole.
bluzka/ blouse/ - Studio
płaszcz /coat/- Escada
buciki /boots/- Wilson

















Co mam na sobie?
spodnie /jeans/ - SHEIN (TUTAJ CENA)
Ja zamówiłam rozmiar S. Ale jak sami widzicie, pasuje na M. No chyba, że to mają być boyfriendy, bo one raczej nie będą obcisłe na samym dole.
bluzka/ blouse/ - Studio
płaszcz /coat/- Escada
buciki /boots/- Wilson

środa, 22 marca 2017

Jem razem z krówką - Canpol Babies

W tym miesiącu marka Canpol Babies zrobiła nam wielką niespodziankę i wytypowała do testów.
 
Zabawny zestaw z motywem KRÓWKI testowała mała gwiazda Tosia (cioci przytulanka). Kubeczek w łatki, miseczka z wesołą krówką, a do kompletu łyżeczka z widelczykiem.... Muuuuu! ;-) 

Czy Antoninka chciała z niego korzystać? 
Zaraz się przekonacie.... 




Antonina rozpakowała zawartość paczki i zabrała się skrupulatnie za testowanie, jak na prawdziwą testerkę przystało! Oczywiście, musiała zademonstrować cioci do czego służą owe "przyrządy". Chyba wyglądam na mało kompetentną osobę :-)) No cóż... Biorę to na swoje barki.

Co znalazłyśmy w zestawie?

1. KUBEK NIEKAPEK  
250 ml (Haberman dla Canpol babies)
(TUTAJ <-- informacje odnośnie kubeczka na ich stronie). Są inne kolory!

Według oznaczeń jest przeznaczony dla pociech od 9 miesiąca życia. Wolny od BPA, czyli od Bisfelonu A. 
Co to takiego? Środek chemiczny, który stosuje się przy produkcji tworzyw sztucznych - nie jest zdrowy dla organizmu człowieka. Więc lepiej go unikać. Warto sobie o tym poczytać. 
Stwierdza się, że BPA zaburza a wręcz szkodzi gospodarce hormonalnej (otyłość, nawet przy zdrowej diecie), źle wpływa na kobiety w ciąży, płodność u mężczyzn, przyczynia się do zmian nowotworowych. Więc za to duży PLUS, że kubek jest od nich "wolny"!

Kubeczek posiada gumowe rączki oraz spód, dzięki czemu łatwiej go użytkować. Dziubek pozwala na samodzielne picie. Nawet po przewróceniu kubeczka nic się z niego nie wyleje! Więc również jest to następny PLUS.

Nadaje się do użytkowania w :
- zmywarce
- mikrofalówce

2. MISECZKA antypoślizgowa 270 ml
(TUTAJ <-- informacje odnośnie miseczki na ich stronie). Są inne kolory!  

Ulubiony produkt Antosi z całego zestawu! Z którego korzysta chętnie. Jest pojemna. Jak już wspomniałam również antypoślizgowa. Od spodu podgumowana, dzięki czemu trzyma się stabilniej na danej powierzchni. No i ten uroczy wzorek z wesołą krówką :-)
Nadaje się do użytkowania w :
- zmywarce
Nie używamy w:
- mikrofalówce! 


3. ELASTYCZNE SZTUĆCE 
(TUTAJ <-- informacje odnośnie sztućców). 
Oczywiście, są dostępne w innych kolorach, więc można śmiało dobrać kolory według upodobań.

Przeznaczone są dla dzieci  od 12 miesiąca życia. Wolne od BPA! (pisałam o tym również przy kubeczku). SUPER!
Nie używamy w:
- mikrofalówce! 
- zmywarce! 

Dlaczego napisałam, że są elastyczne?
Pośrodku sztućce posiadają takie niebieskie tworzywo-gumę. Widzicie? Właśnie, dzięki niej sztućcom można nadać kształt oraz pomagają w stabilniejszym trzymaniu. 
Mają również zaokrąglone główki, aby zapobiec podrażnień dziąsełek. 


 Hehehehhe ;-) A ile wysiłku trzeba włożyć, aby zjeść makaronik! Oj nawet nie wiecie! Oczywiście "morderczy" wzrok ma po mamusi :-)) Prześladował mnie przez całe dzieciństwo! 

Antosia jest już dużą dziewczynką (niedługo skończy 2 latka), więc dla niej łyżeczka jest za płytka (mała pojemność) ! Dlatego woli jeść ze swoich sztućców.


Macie coś z tego zestawu? Jakie są Wasze opinie? Coś się sprawdziło? A może z czegoś nie jesteście zadowoleni? 


http://canpolbabies.com/pl/blogosfera

Dodatkowo zachęcam mamy-blogerki, aby zapisały się do Blogosfery Canpol babies . Można tam uzyskać ciekawe informacje o produktach, otrzymać je do testów czy organizacji konkursu. 

A co przygotowali w tej edycji?
http://canpolbabies.com/pl/blogosfera